El projecte Ninam està passant moments difícils, l´impagament d’uns diners per part de la Generalitat ha ferit de mort aquesta proposta.
Vaig tenir ocasió de conèixer a la gent del projecte Ninam fa un parell d’anys al Symposium de Pagaia a Llançà. De seguida em vaig adonar que allò que ens explicaven era autèntic. Que una parella s’embarqués en la compra d’un catamarà i que l’utilitzés per a l’estudi i el seguiment dels cetacis del Cap de Creus en lloc de treure-li el suc amb el turisme miop amb qui haguessin pogut guanyar molts diners ho trobava molt interessant.
Certament, les coses fetes com han fet ells no són lucratives i a més tenen unes despeses de funcionament elevades: amarrament, manteniment del vaixell,… El majestuós Dzul Haà ha estat utilitzat en nom de la ciència i l’administració els ha donat la “puñalada trapera” que els està dessagnant fins a l’extenuació. No deixa de ser curiós que els 10000 € que els deu la Generalitat en concepte a l’edició de la Guia de Cetacis a la qual s’havia compromès sigui la mateixa quantitat que ells deuen a Ports de la Generalitat en concepte d’amarrament del catamarà.
L’única solució ha estat encomanar-se a una línea de micromecenatge a VERKAMI per poder cobrir els deutes. La campanya que es pretén finançar amb les nostres aportacions va començar fa tres anys i es bassa en la foto identificació del dofí mular. I és que la presencia d’aquest cetaci a Catalunya està experimentant una regressió en els darrers temps.
És una llastima que passi això, amb la crisi les retallades són per a tothom però podrien retallar aquest presupost i no erradicarlo totalment.